Pàgina inicial Trenscat.cat trenscat.cat la web dels trens de Catalunya
 Trens de Catalunya > FGC > Cremallera de Núria > Circulacions especials > Presentació cotxe remolc AR5 i bateig locomotora H12 Salvador Carrera 01/09/19
Horaris dels trens de Catalunya
Presentació cotxe remolc AR5 i bateig locomotora H12 Salvador Carrera 
01.09.19

FGC  Turisme i Muntanya
 
El dimarts 6 d'agost de 2019 El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i el president de Ferrocarrils  de la Generalitat de Catalunya (FGC), Ricard Font, van participar en la festivitat anual de Sant Gil, patró dels pastors, que es va celebrar a Vall de Núria. Durant la festivitat, FGC  va exposar les millores en infraestructures del cremallera, amb renovació de  vies i catenària i de confort a les estacions; el nou material mòbil, amb el bateig de la nova locomotora híbrida H12 i la posada en marxa del nou cotxe intermedi AR5; l’estat de les obres del Telecabina de la Coma del Clot; i les mesures mediambientals endegades, un ambiciós pla perquè Vall de  Núria esdevingui una vall de zero emissions i sense residus. Totes aquestes mesures busquen consolidar un millor servei per als usuaris, la robustesa de les infraestructures i potenciar la lluita contra el canvi climàtic i la millora de la qualitat de l’aire.
El titular de Territori i Sostenibilitat va participar en el bateig de la  nova locomotora híbrida H12 amb el nom de Salvador Carrera, qui fou alcalde de Ribes de Freser, president de  la Diputació de Girona, senador i diputat al Congrés i president de Ferrocarrils de Muntanya de Grans Pendents. La seva vídua, l’exconsellera d’Ensenyament i de Benestar i Família, Irene Rigau, ha encapçalat l’acte de bateig.
La festa de Sant Gil de 2019 va celebrar-se en un context d’implementació de diverses millores en el complex, tant en les estacions com en la infraestructura, la catenària i les vies, per optimitzar el confort dels usuaris, així com la fiabilitat, puntualitat i seguretat del servei del Cremallera. En aquest sentit, també s’ha dut a terme l’adquisició de dos nous cotxes remolcs centrals per als automotors Beh 4/8 A5 i A8, dos cotxes de segona mà procedents del ferrocarril suís Matterhorn Gotthard Bahn i una locomotora híbrida (H12) de nova construcció per al Cremallera de Núria per millorar la capacitat i l’oferta de transport. Els nous remolcs centrals (AR5 i AR8) disposen de climatització, d’amplis finestrals panoràmics i milloren l’accessibilitat ja que estan adaptats a les persones amb mobilitat reduïda (PMR). En referència a les millores d’accessibilitat, Vall de Núria inaugurarà aquesta temporada d’hivern 2019-2020 la renovació del Telecabina Coma del Clot. Aquesta infraestructura renovada serà 100% accessible a PMR, serà més confortable i ampliarà la capacitat de les cabines, permetent arribar a transportar-se fins a 415 persones/hora.

Fotos
Angel Badal, Jordi Durà i Robert Vilardebó - prohibida la reproducció de les fotos sense el permís de l'autor
L'automotor A5 "Puigmal", amb el nou remolc central AR5, esperant les autoritats a Ribes Vila. Al costat l'automotor Stadler A10 "Bastiments" que en breu serà traslladat definitivament a Montserrat La locomotora H12, amb la seva decorcació definitiva, a la via 1 de Núria encara amb el nom de bateig tapat Una altra bonica vista de la H12 a la via 1 de Núria esperant el bateig Panoràmica general de la Vall amb dos automotors Beh i la H12

Moment de descoberta del nom de Salvador Carrera a càrrec de la seva família La ex-consellera Irene Rigau acaba de retirar els adhesius a la locomotora H12 "Salvador Carrera" Les autoritats davant de la locomotora H12, acabada de batejar com a Salvador Carrera Discurs del president de FGC, Ricard Font

Discurs del conseller de Territori i Sostenbilitat, Damià Calvet Plafons informatius de les actuacions que s'estan duent a terme a Vall de Núria Automotor A5 "Puigmal" amb el nou remolc central AR5 amb la decorcació definitiva arribant a la Vall de Núria Una altra vista de l'automotor allargat a 3 cotxes a la Vall de Núria

L'automotor A5 amb el nou remolc central AR5, que ja ha rebut la seva decoració definitiva Els automotors Stadler A10 i A11 pujant per darrer cop a Núria en una festivitat de Sant Gil Detall del remolc AR5, amb la porta d'accés per a PMR Una altra vista de l'automotor A5 "Puigmal" a Núria esperant per tornar cap a Ribes

Cabina de la nova locomotora H12 Detall de les inscripcions amb les velocitats màximes de la locomotora H12 La H12 a punt per iniciar el seu descens cap a Ribes Vila des de Núria Automotor A5 "Puigmal" amb 3 cotxes al pont de Can Gusi, just a la sortida de Ribes Enllaç

La locomotora dual H12 "Salvador Carrera" arribant a Ribes Vila procedent de Núria Una altra vista de la flamant nova locomotora H12, circulant en mode elèctric La ex-consellera Irene Rigau, vídua de Salvador Carrera, al costat de la nova màquina H12 L'automotor A5, amb el nou cotxe central AR5, entrant als tallers de Ribes Vila

La família de Salvador Carrera davant de la locomotora híbrida H12 La locomotora H12 inicia maniobres per Ribes Vila La locomotora acoblada als cotxes B 2273 i Bt 2275, encara amb els colors originals del MGB, entrant als tallers de Ribes Vila Detall de la locomotora H12 "Salvador Carrera" i la decoració amb les franges blanques

     
El tren amb els cotxes Bt 2275, B 2273 i la locomotora dual H12 entrant als tallers de Ribes Vila      

Inici Circulacions Especials
Pàgina inicial Trenscat.cat
IMPORTANT: No es permet l'ús públic (webs, premsa, etc) ni l'ús lucratiu dels continguts de trenscat.cat i trenscat.com sense el consentiment previ de l'autor. L'autor de les imatges si no s'especifica el contrari és Bernat Borràs
trenscat.cat és una pàgina web no oficial i per tant no proveeix ni es responsabilitza de cap contingut institucional