  | 
			 
			
				| 
				Trens | 
			 
			 
		
  	    
			
				| El Cremallera de Núria ha tingut 
				diverses etapes de funcionament amb material motor i mòbil que 
				ha anat evolucionant des de la inauguració de la línia el 1931. 
				Inicialment el servei el cobrien quatre locomotores elèctriques 
				(E1 a E4) a les quals s'hi acoblaven dos cotxes de viatgers del 
				parc de 15 cotxes o bé 
				algun dels 6 vagons de mercaderies o la llevaneus i exploradora 
				(364.01). Quan FGC es va fer càrrec de la línia l'any 1986 es 
				van incorporar tres automotors dobles Beh 4/8 (A5 a A7) que 
				passarien a fer-se càrrec dels serveis, reforçats amb les 4 
				locomotores elèctriques i els cotxes modernitzats. El 1995 es va 
				incorporar un quart automotor doble Beh 4/8 (A8) i una 
				locomotora dièsel (D9). També el 1995 es van iniciar els serveis 
				dels automotors Beh 4/8 amb dos cotxes convencionals de viatgers 
				acoblats, amb l'objectiu de substituir les antigues locomotores 
				elèctriques i millorar els temps de viatge. El juliol de 2003 es 
				van incorporar a la línia dos automotors articulats GTW 2/6 (A10 
				i A11) de les mateixes característiques que els posats en servei 
				al nou cremallera de Montserrat aquell mateix any. El juliol de 
				2003 també van finalitzar els serveis regulars amb cotxes 
				convencionals de viatgers. El 2006 arriba a la línia una nova 
				locomotora dièsel (DM6) procedent del cremallera de Montserrat i 
				el 2008 s'incorporen dos cotxes procedents del ferrocarril suís 
				Furka Oberalp denominats "Sport Wagen" per a reforços del servei 
				juntament la DM6. L'any 2019 s'incorpora al servei una nova 
				locomotora híbrida (H12) i un cotxe remolc central adaptat a dos 
				dels quatre automotors Beh 4/8 (AR5 i AR8), així com dos cotxes 
				procedents del ferrocarril suís Matterhorn Gotthard Bahn per 
				circular juntament amb la locomotora H12. El 2020 es trasllada 
				definitivament del cremallera de Núria al de Montserrat 
				l'automotor articulat A10, mentre que el 2022 es faria el 
				trasllat a Montserrat de l'automotor articulat A11. | 
			 
		 
		 
																			  
																					  
																			   																			  
		
																					  
		
  	    
			
				
  	  
  	    
		  
		
  	    
		MATERIAL MOTOR | 
			 
		 
		
		
			
				
				
				  | 
				
				
				  | 
				
				
				  | 
				
				
				  | 
			 
			
				| 
				A5 Puigmal | 
				
				A6 
				Torreneules | 
				
				A7 Taga | 
				
				A8 Balandrau | 
			 
			
				3 cotxes
								  | 
				2 cotxes | 
				2 cotxes | 
				3 cotxes
								  | 
			 
			
				| 
				Automotor doble Beh 4/12 amb remolc central adaptat AR5 | 
				
				Automotor doble Beh 4/8 | 
				
				Automotor doble Beh 4/8 | 
				
				Automotor doble Beh 4/12 amb remolc central adaptat AR8 | 
			 
		 
		
		
			
				
				
				  | 
				
				
				  | 
				  | 
				  | 
			 
			
				| 
				A10 Noufonts | 
				
				A11 
				Bastiments | 
				  | 
				  | 
			 
			
				2 cotxes, amb motor 
				a mòdul central
								  | 
				2 cotxes, amb motor 
				a mòdul central
								  | 
				  | 
				  | 
			 
			
				
				Automotor articulat GTW 2/6 
				- traslladat definitivament al 
				cremallera de Montserrat l'any 2020 - | 
				
				Automotor articulat GTW 2/6 
				- traslladat definitivament al 
				cremallera de Montserrat l'any 2022 - | 
				  | 
				  | 
			 
		 
		
		
		
			
				
				
				  | 
				
				
				  | 
				
				  | 
				
				  | 
			 
			
				| 
				E.1 Virgen de 
				Núria | 
				
				E.2 Obispo 
				Guitart | 
				
				E.3 José 
				Rogent | 
				
				E.4 Ramon 
				Albó | 
			 
			
				
				Locomotora elèctrica 
				- estacionada habitualment a via 2 de 
				Ribes Enllaç - | 
				
				Locomotora elèctrica 
				- va estar exposada estàticament a 
				Monistrol Vila. Retorna al cremallera de Núria l'any 2015. 
				Exposada estàticament a Ribes Vila - | 
				
				Locomotora elèctrica 
				- exposada estàticament a Ribes Vila - | 
				
				Locomotora elèctrica 
				- va participar en la construcció del 
				nou cremallera de Montserrat 2003-2005, on es va repintar de 
				verd. Actualment adscrita de nou al cremallera de Núria - | 
			 
		 
		
		
			
				
				
				  | 
				
				
				  | 
				
				
				  | 
				
				
				  | 
			 
			
				| 
				D9 | 
				
				DM6 | 
				
				H12 Salvador 
				Carrera | 
				
				L09 | 
			 
			
				
				Locomotora dièsel 
				- adscrita al 
				cremallera de Montserrat des de 2006, tot i que va retornant 
				puntualment a Núria. Any 2021 repintada de groc - | 
				
				Locomotora dièsel 
				- adscrita al cremallera de Núria des 
				de 2006, va prestar serveis entre 2004 i 2006 a Montserrat - | 
				
				Locomotora híbrida dual dièsel i elèctrica | 
				
				Llevaneu i exploradora | 
			 
		 
		
		
			
				
				
				  | 
				
				
				  | 
				  | 
				  | 
			 
			
				| 
				364.01 | 
				
				6 Julián 
				Fuchs | 
				  | 
				  | 
			 
			
				
				Llevaneu rotatiu i exploradora 
				- exposada estàticament a Ribes Vila - | 
				
				Locomotora de vapor 
				- adscrita a l'antic cremallera de 
				Montserrat, va participar en la construcció del cremallera de Núria. 
				Exposada estàticament a Ribes Vila - | 
				  | 
				  | 
			 
		 
		
		
		
			
				
				
				  | 
				
				
				  | 
				
				
				  | 
				
				
				  | 
			 
			
				| 
				Cotxes 
				convencionals Abffw i Bffw | 
				
				Cotxe saló 
				51 | 
				
				Cotxes Sport 
				Wagen | 
				
				Cotxes MGB | 
			 
			
				
				Abffw
				11 i 12. Bffw 21, 22, 23, 24, 27 i 29 
				- Fora de servei. Cotxes 11, 12, 21, 
				22 i 23 a la línia de Núria. Cotxes 21 i 23 material 
				històric - | 
				
				Aaffw 51 
				- Serveis esporàdics com a material 
				històric - | 
				
		
  	    
		
		
				C27 i 
				C28 (ex B 4244 i B 4245) 
				
	
		
				 
		
		
		
				- Provenen del ferrocarril suís
				Furka Oberalp Bahn (FO) - | 
				
		
		
  	    
		
				 
				B 2273 i 
				Bt 2275 
				- Provenen del ferrocarril suís 
				Matterhorn Gotthard Bahn (MGB) -  | 
			 
		 
		
		
			
				|  VAGONS DE MERCADERIES I 
				TREBALLS | 
			 
		 
		
			
				
				
				  | 
				
				
				  | 
				
				
				  | 
				
				
				  | 
			 
			
				| 
				Vagó 
				plataforma ex-FO | 
				
				Vagó 
				contenidor blau | 
				
				Vagó 
				contenidor blau | 
				
				Vagons 
				frigorífics | 
			 
			
				
				P22 
				- Procedeix del ferrocarril suís 
				Furka Oberalp Bahn (FO) 
				- | 
				
				P23 
				- Procedeix del ferrocarril suís 
				Furka Oberalp. Transformat el 2007 a vagó amb grua i el 2021 a plataforma 
				amb contenidor blau per a mercaderies a Núria - | 
				
				P24 
				- Procedeix del ferrocarril suís 
				Matterhorn Gotthard Bahn (MGB). Adaptat inicialment a 
				formigonera. Transformat a plataforma amb 
				contenidor blau per a mercaderies a Núria any 2021 -   | 
				
				P25 i P26 
				- Transformats any 2005 a partir 
				d'antics vagons ferrocarril suís Matterhorn Gotthard Bahn (MGB) 
				-   | 
			 
		 
		
		
		
		
		
		 
																					  
																			   																			  
																			  
		
		
		 |